Når du vil søge en stilling som social- og sundhedshjælper
Før du søger stillingen, skal du have alt dokumentation klar - gerne som pdf filer. Det er nødvendigt at uploade al relevant dokumentation, som efterspørges i ansøgningsskemaet. Disse uploades, når du søger stillingen digitalt på www.skive.dk/job .
Afhængig af din baggrund, kan dokumentation fx være:
- bevis for skolegang/uddannelse/kurser
- bevis for bestået prøve for grundforløb 2
- opholds- og arbejdstilladelse, hvis du ikke er dansk statsborger
- udtalelser/referencer på relevant erhvervserfaring
- dokumentation for relevant erhvervserfaring, hvis du søger om voksenelevløn
- motiveret ansøgning
- cv
Du kan søge om ansættelse som social- og sundhedshjælperelev på følgende måde
- som elev på et ordinært forløb, hvor adgangskravet er bestået sosu-grundforløb 2
Voksenelev
Er du fyldt 25 år inden uddannelses start og kan dokumentere mindst 1 års relevant erhvervserfaring inden for de sidste 4 år, kan du søge om voksenelevløn. Dokumentation for erhvervserfaring skal uploades sammen med din ansøgning. Regler og vejledning om voksenelevløn finder du her.
Generelle forhold:
- Er du i gang med grundforløb 2, vil ansættelse som elev være betinget af bestået prøve.
- Ansættelse i Pleje & Omsorg i Skive Kommune, vil være betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.
- Alle oplysninger i ansøgningen er afgivet på tro og love.
- Med din ansøgning giver du samtidig tilladelse til, at der udveksles oplysninger vedr. din ansøgning med Social- og sundhedsskolen i Skive.
- Bliver du ikke tilbudt ansættelse som social- og sundhedshjælperelev ved dette optag, skal du søge igen.
Publiceret 13-06-2018